Fundacja Arton
  • rozycki_2015_arton_001_1.jpg
  • rozycki_2015_arton_002_1.jpg
  • rozycki_2015_arton_003_1.jpg
  • rozycki_2015_arton_004_1.jpg
  • rozycki_2015_arton_005_1.jpg
  • rozycki_2015_arton_006.jpg
  • rozycki_2015_arton_007.jpg
  • rozycki_2015_arton_008.jpg
  • rozycki_2015_arton_009.jpg
  • rozycki_2015_arton_010.jpg
  • rozycki_2015_arton_011.jpg
  • rozycki_2015_arton_012.jpg
  • rozycki_2015_arton_013.jpg
  • rozycki_2015_arton_1085.jpg
  • rozycki_2015_arton_1086.jpg
  • rozycki_2015_arton_1098.jpg
  • rozycki_2015_arton_1100.jpg
  • rozycki_2015_arton_1101.jpg
  • rozycki_2015_arton_1103.jpg
  • rozycki_2015_arton_1104.jpg
  • rozycki_2015_arton_1105.jpg
  • rozycki_2015_arton_1106.jpg
  • rozycki_2015_arton_1107.jpg
  • rozycki_2015_arton_1108.jpg
  • rozycki_2015_arton_1112.jpg
  • rozycki_2015_arton_1113.jpg
  • rozycki_2015_arton_1114.jpg
  • rozycki_2015_arton_1115.jpg

Video-Duo

rok powstania:

1975

technika:

pierwotnie taśma wideo,

wymiary:

każda z odbitek 14 x 8,7 cm

numer inw.:

różycki_arton_2015_0001-różycki_arton_2015_013

licencja:

licencja: Andrzej Różycki

Digitalizacja dofinansowana ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

słowa kluczowe:

Różycki video duo wideo fotografia

Dokumentacja fotograficzna pracy Video-Duo autorstwa Andrzeja Różyckiego.

Realizacja stanowi jedną z najwcześniejszych prac wideo w Polsce. Taśma nie zachowała się, pracę rekonstruujemy na podstawie zachowanej dokumentacji fotograficznej. Praca wpisuje się w nurt analityczny w polskiej sztyce wideo.
Widz obserwował zmieniający się obraz na dwóch monitorach, który był prowadzony z dwóch kamer, poruszających się wahadłowo. Jedna z nich transmitowała obraz fotografii (portretu Ryszarda Waśko), zawieszonej na ścianie, druga obraz twarzy kolejnych osób, zmieniających się przed jej obiektywem. Powstawała widoczna na dwóch monitorach relacja i zależność między portretem fotograficznym a portretem "aktora". Jest to jeden z przykładów prac powstałych w kręgu Warsztatu Formy Filmowej, które miały za zadanie uwrażliwienie widza, na kwestie relacji między obrazem rzeczywistości a transmisją tego obrazu, między tym co subiektywne, a tym co obiektywne,�